بررسی و معرفی آمپلی فایر پایونیر مدل GM-D9701

آمپلی فایر پایونیر مدل GM-D9701

GM-D9701 آمپلی فایر دیجیتال شرکت پایونیر و محصول 2019  کلاس D این شرکت است . این دستگاه به صورت تک کانال (Mono ) تولید شده و بسیار کم مصرف است و دارای قابلیت راه اندازی یک یا دو ساب ووفر را دارد و برای راه اندازی دوبل ساب ووفر های 4 مگنت D4  مناسب است.

طول و عرض این محصول 32سانتیمتر در 21 سانتیمتر می باشد که در میان هم رده های خود دارای ابعاد کوچکی است و متعاقبا برای نصب فضای کمتر هم اشغال میکند.

خرید پایونیر GM-D9701 از فروشگاه اسپارک دیجی

آمپلی فایرهای دیجیتال:

GM-D9701 از نوع دیجیتال است ؛ این نوع از آمپلی فایرها  که معمولا از لحاظ طول و عرض ، ابعاد بسیار کوچکی دارند و مصرف برق آنها نسبت به آمپلی فایرهای آنالوگ کمتر است زیرا در آمپلی فایر دیجیتال نقاطی از سیگنال اصلی به عنوان نمونه برداشته می شود و سیگنال خروجی از روی آن نقاط شبیه  سازی شده و ساخته می شود در نتیجه در این نوع آمپلی فایر ،  بواسطه فواصلی که این نقاط نمونه برداری از هم دارند مقداری از اطلاعات سیگنال اصلی از دست میرود و درواقع سیگنال خروجی با سیگنال اصلی شبیه است.

آمپلی فایرهای دیجیتال نصبت به آنالوگ دارای تکنولوژی بروزتر و قطعات تخصصی تری هستند در نتیجه کیفیت بالاتری نسبت به آنها دارند و تمام این مزایا باعث شده که در بازار قیمت بالاتری نسبت به آمپلی فایرهای آنالوگ داشته باشند.

GM-D9701 یک آمپلی فایر تک کانال(Mono )

در دسته بندی آمپلی فایر های خودرو ، یکی از پارامتر ها ، تعداد کانال این دستگاه ها است که طبق این دسته بندی تعداد کانال از تک کانال شروع میشود و تا 6 کانال ادامه دارد.

آمپلی فایر پایونیر مدل GM-D9701 از نوع تک کانال (Mono  ) است که در تعریف آن میتوان گفت ، تک کانال به آمپلی فایری گفته میشود که برای راه اندازی ساب ووفر ساخته می شوند و دارای تنظیم  LPF (Low Pass Filter ) می باشند و براحتی فرکانس صدایی مناسب را برای ساب ووفر ایجاد می کنند.

آمپلی فایرMono  یا همان تک کانال ، معمولا برای راه اندازی یک یا دو عد ساب ووفر مناسب است.

برای خرید و مشاهده قیمت انواع آمپلی فایر خودرو کلیک کنید

 Pioneer GM-D9701 آمپلی فایر کلاسD  شرکت پایونیر

یکی از مشخصاتی که در تفاوت بین آمپلی فایر های حائز اهمیت است ، کلاس کاری آنهاست.این کلاس کاری را با حروف الفبای لاتین است که از حروف A,B,C,D,E,F,G,H تشکیل شده و از کلاس A آغاز و به کلاس H  ختم می شوند.

تفاوت این کلاسها در طراحی مدار آنها است که منجر به بازدهی متفاوتشان می شود. مثلا گاهی در یک کلاس توان خروجی پایین و بازدهی بالا و مصرف برق پایین است و این با کلاس دیگر متفاوت است.

آمپلی فایر GM-D9701 از محصولات کلاس  D این شرکت است ؛ در تعریف این کلاس میتوان گفت : قبل از پردازش سیگنال ورودی ، سیگنال آنالوگ با استفاده از تکنیک های مختلف مدولاسیون به یک پالس تبدیل می شود و سپس به سیستم تقویت کننده اعمال می شود ؛ این موضوع باعث تقویت و پر قدرت شدن خروجی و تولید گرمای کمتر می شود و نیز از لحاظ کار و راندمان از بهترین انواع کلاس های آمپلی فایر محسوب می شود.

ابعاد کوچک پایونیر GM-D9701 در مقایسه با رقیب ها

در سایت شرکت پایونیر در این مورد به اختصار نوشته شده ” قدرت زیاد ، ابعاد کوچک ” و در توضیح این عنوان اینگونه نوشته است که” آمپلی فایر های فوق کارآمد Class-D پایونیر پیشرفت چشمگیری در توان خروجی نشان می دهند ، اما 50 درصد کوچکتر از آمپلی فایر های فعلی سری GM-AB هستند. این باعث می شود که آنها از نظر نصب و همچنین عملکرد متنوع تر باشند”.تعریف بالا حرف به جایی است زیرا وقتی ابعاد GM-D9701 را که در نظر میگیریم متوجه می شویم که اندازه 10*8 inches یک ایده آل است برای کاربرانی که از نظر جای مناسب برای نصب در مضیقه هستند.

مشخصات فنی پایونیرGM-D9701برای بیان اجمالی ویژگیها و مشخصات فنی پایونیر GM-D9701 میتوان به حداکثر توان 2400 وات ،یک خروجی 500 وات بروی 4 اهم یا 800 وات بروی 2 اهم و یا 1200 وات بروی 1 اهم اشاره کرد . این آمپلی فایر مناسب برای ساب ووفر های نیمه سنگین تا سنگین و همچنین دوبل ساب ووفر های 4 مگنت (آهنربا)  می باشد.

برای جلوگیری از خاموش شدن مدار ، پایونیر به وسیله یک مدار تقویت کننده دیجیتال که در واقع  “سیستم کنترل حفاظتی” است ، دمای داخلی آن را حس کرده و به طور خودکار سطح ورودی را مطابق آن تعدیل می کند و این قابلیت کمک میکند تا به راحتی بتوان چند ساب ووفر به آن متصل کرد.

ورودی های لول و RCA ، سیستم تقویت باس bass boost ، کراس اوور LPF برای کنترل ، محافظت و انعطاف پذیری بیشتر  که از 40 هرتز تا 240 هرتز قابل تنظیم است به همراه ریموت سیمی برای کنترل سطح باس از 0  تا 18 دسیبل و فرکانس پاسخگویی 10تا240 هرتز نیز از مشخصه های بارز این آمپلی فایر می باشد.

 

آمپلی فایر GM-D9701 دارای پانل تخت با بافت با کیفیت بالا و قاب محکم ،3.5 کیلوگرم وزن دارد.

 

برای مشاهده قیمت و سایر مشخصات فنی GM-D9701 کلیک کنید

محتویات داخل کارت این محصول عبارتند از: آمپلی فایر 1 کاناله ، سه عدد فیوز ATO 40 آمپر (نصب شده) ، ریموت کنترل باس ، کابل این ریموت کنترل ، آداپتور ورودی سطح از بلندگو به RCA ، پیچ های نصب X4 ، ابزار ترمینالهای سیم ، دفترچه راهنمای کاربر و ضمانت نامه 1 ساله پایونیر.

 

 

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *