بررسی و معرفی پخش صوتی و تصویری خودرو ، پایونیر مدل AVH-Z7250BT

پایونیر مدل AVH-Z7250BT

پخش کننده صوتی و تصویری AVH-Z7250BT  محصول 2019 شرکت پایونیر می باشد که در توضیح مختصر مشخصات و امکانات این دستگاه آمده است که : پخش ایندش (indash) 1 دین ،با صفحه نمایش7 اینچی کاملا لمسی ،ساپورت گوشیهای اپل و آندروید از طریق نرم افزار های کاربردی Apple CarPlay, Android Auto, WebLink وپخش ویدیوی HD و بلوتوث داخلی ، که ما در این مطلب قصد داریم که این ویژگی ها را بررسی و اجمالا توضیح بدهیم.

خرید این محصول از اسپارک دیجی

پنل و صفحه نمایش:

پخش پایونیر AVH-Z7250BT دارای صفحه ی نمایش کاملاً لمسی 7 اینچی(ابعاد 16:9) و وضوح بالا با کفیت رزولیشن تصویر WVGA(480*800) به همراه LED Backlight نور پس زمینه تصویر با پنچ عکس پس زمینه عکس و دو عکس پس زمینه ویدئو که میتوان آنرا مطابق با سلیقه خود به رنگ مورد علاقه خود تغییر داد.

پنل و صفحه نمایش زیبای این محصول در سایز 1-DIN و ایندش است . صفحه نمایش آن قابلیت جمع شوندگی دارد و درصورت تمایل با فشار یک دکمه به صورت اتومات جمع شده و فضای بیشتری در اختیار شما قرار میدهد ؛ به این معنی است که صفحه ی نمایش آن درون دستگاه قرار گرفته و میتوان آنرا جمع و باز کرد . این مکانیزم دارای قابلیت تنظیم زاویه  است و آخرین زاویه قرار گرفته نیز ذخیره می شود.

نمایشگر AVH-Z7250BT از نوع LED و کاملا لمسی می باشد که با وضوح بالا امکان ارائه تصاویر با کیفیت HD از دوربینهای خودرو و عکس و فیلمهایی که از طریق USB  و نیز امکان انجام انواع تنظیمات صوتی و تصویری دستگاه از طریق لمس این صفحه نمایش ، تجربه لذتبخش کار کردن با AVH-Z7250BT را چندین برابر میکند. همچنین مسیریابی از طریق نرم افزاری مثل waze با صفحه نمایش 7 اینچی کار بسیار ساده ای است.

پشتیبانی از گوشیهای آندروید و اپل به شیوه های مختلف :

پایونیر AVH-Z7250BT  قابلیت اتصال به تمام گوشیهای آندرویدی و iPhone/iPod را دارا است که این اتصال از طریق پورت USB صورت می گیرد و این پورت USB نیز در عقب این دستگاه تعبیه شده ؛ همچنین این پخش قابلیت ذخیره سازی 3  تلفن همراه را در حافظه ی خود دارا می باشد.اتصال به گوشیهای هوشمند به همین مورد منحصر نمیشودو بلوتوث داخلی و درگاه AUX  هم از دیگر راههای اتصال است و البته شیوه های دیگری هم وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره میشود.

*اتصال همزمان 5 گوشی هوشمند از طریق بلوتوث:

اتصال همزمان پنج گوشی اعم از آندروید و iPhone/iPod از طریق بلوتوث داخلی که این محصول دارد به راحتی انجام میشود و از آن طریق کاربر میتواند پاسخگوی تماسهای دریافتی خود باشد یا فایلهای صوتی و تصویری و چند رسانه ای خود را با AVH-Z7250BT اشتراک گذاری کرده و از صدا و تصویر با کیفیت و منحصر به فرد پایونیر لذت ببرد.

*امکان Apple Carplay برای اتصال گوشیهای iPhone/iPod :

علاوه بر موارد ذکر شده ، این محصول قابلیت پشتیبانی از گوشیهای iPhone/iPod را از طریق Apple Carplay  را نیز دارا است که یک استاندارد شرکت اپل است که رادیو یا کنسول خودرو را به صفحه نمایش ارتباط می‌دهد و همچنین می‌توان به وسیله آن گوشی موبایل آیفون را نیز کنترل کرد و کارهایی مثل گوش دادن و مشاهده فایلهای صوتی و تصویری موجود در گوشی اپل خود و نیز پاسخگویی به پیامها و تماسهای ورودی و استفاده از مسیریابهای اپل را امکان پذیر می کند.

بررسی و معرفی اجمالی Carplay

*نرم افزار  Android Autoبرای آندروید:

برای گوشیهای آندرویدی نیز نرم افزار Android Auto در پایونیر AVH-Z7250BT پیش بینی شده است که تقریبا همان کارا یی Apple Carplay  را داراست و از آن طریق میتوان به مجموعه‌ی بزرگی از اپلیکیشن‌های گوگل پلی دسترسی داشت . مسیریابی با نرم افزارهای مسیریاب گوگل ماننده WAZE  و … ، همچنین دسترسی به موسیقی و پادکست آنلاین، مرور وب، برقراری تماس و کار با  پیام‌رسانها با استفاده از اپلیکیشن‌هایی همچون هنگ‌آوتس و واتساپ و پلتفرم‌های پیام‌رسانی دیگر از قابلیت‌های پرکاربرد اندروید اتو هستند.

*نرم افزار WebLink

WebLink نرم افزار دیگری است که امکان اتصال و همگام سازی گوشی همراه با پایونیر AVH-Z7250BT را فراهم می آورد.وب لینک در واقع یک اَپلیکیشن (برنامه) است که بر روی گوشی ها نصب می شود و از طریق آن شمامی توانید برخی از نرم افزار های پرکاربرد مثل وِیز و یوتیوب را بر روی اسکرین دستگاه خود داشته باشید. برای اجرای این برنامه نیاز به cpu قوی همانند سیستم کارپلی و اندروید اُتو نیست و لذا این برنامه بر روی هدیونیت های ارزانتر هم میتواند قرار بگیرد.

مشخصات فنی پایونیر AVH-Z7250BT

پخش پایونیر AVH-Z7250BT با 13 باند اکولایزر گرافیکی برای بالا بردن کیفیت پخش صدا و لذت شنیدن صدای بهتر با 4 باند خروجی با توان 50وات که توانایی ساپورت باند های16,13,10سانتیمتری را دارند .

درمیان بلندگوهای 10سانتی پایونیر به عنوان گزینه های مناسب میتوان TS-G1010 F  و TS-G1020 F رادر نظر گرفت

و برای باند 13 سانتی ،پایونیر مدل  TS-G1310 F پیشنهاد میشود و همچنین بلندگوی 13 سانتی کنوود مدل        KFC-E1365 از موارد قابل ذکر است که بازده مناسبی را ارائه میدهد.

بلندگوی پایونیر مدل TS-G1620 F که یک باند 16 سانتی می باشدهم گزینه مناسبی این سیستم پخش پایونیر است .

خرید اسپیکر Pioneer TS-G1310F از اسپارک دیجی

خرید اسپیکر Pioneer TS-G1620F از اسپارک دیجی
*ورودی و خروجی ها:

این پخش توانایی ساپورت   DVD / CD / USB و امکان پخش فرمتهایی مثل WAV / WMA / iTunes  AAC / MP3 را دارد و برای پخش ویدئو توانایی پخش کردنMPEG-4/DivX را با بازیابی ویدئوی پشرفته را دارد ونیز می تواند از طریق درگاه USB عکس ها را به صورت اسلایدشو نمایش دهد .

DVDPlayer  این پخش پایونیر با فرمت های DVD-R / RW سازگاری دارد همچنین فرمت های تصویری  JPEG/MPEG1  نیز پشتیبانی میکند و امکان پخش CD  تصویری را دارد.

یک جک 3.5میلی متری  AUX از عقب هم برای این دستگاه تعبیه شده . از دیگر نقاط قوت این پخش میتوان به قابلیت ورودی دوربین دنده عقب است ؛

 در هنگام دنده عقب گرفتن و پارک کردن نیاز به دیدن پشت ماشین یکی از ملزومات رانندگی می‌باشد.دستگاهAVH- Z7250BT   با پشتیبانی از ورودی دوربین دنده عقب ، این امکان را فراهم می‌آورد که به محض تعویض دنده عقب تصویر پخش قطع شده و تصویر دوربین عقب را نمایش می‌دهد.

ورودی تونیر موج AM/FM و  شش خروجی RCA  که به راحتی میتوان استیج جلو و عقب و ساب ووفر را به امپلی فایر وصل و به صورت مجزا از تنظیمات انها استفاده کرد همچنین پایونیر AVH-Z7250BT دارای ساختار بولوتوث(Bluetooth )  درونی هست که قابلیت کنترل و ارسال آهنگ از طریق بلوتوث وجود دارد که خود آن دارای پروفایل برای پیدا کردن و همگام سازی بر روی تلفن همراه میباشد.

تعداد ایستگاه های رادیویی پخش پایونیر AVH-Z7250BT ،  24 عدد میباشد که 6  عدد از آن به صورت پیشفرض تنظیم شده است و قابلیت BSM و یا پیدا کردن بهترین ایستگاه رادیویی را دارد . موج های فرکانسی AM / FM / SW و قابلیت تنظیم جستجوی محلی از دیگر امکانات رادیوی این پخش میباشد.

درون کارتون این محصول دستگاه (هدیونیت) ، میکروفن،ریموت کنترل ، کابل افزایش طول  USB، سوکت اصلی و سوکت اینترفیس ، پیچها و دفترچه راهنما قرار دارد.

پخش AVH-Z7250BT از محصولات حرفه ای و با کیفیت شرکت پایونیر و از سری z می باشد که در سال 2019  به بازار عرضه شده است.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *