گوریلا گلس به خودروها رسید

گوریلا گلس به خودروها رسید

شیشه‌های گوریلا که در تلفن‌های همراه هوشمند امروزی کاربرد زیادی دارند در آینده‌ای نزدیک وارد خودروها نیز خواهند شد.

بسیاری از مالکان فورد F-150 در مورد برخورد سنگ ریزه به شیشه‌ی اتومبیلشان نگرانی دارند. در پاسخ به این نگرانی شرکت کورنینگ با همکاری هایپرفورمنس پروژه‌ای را آغاز کرده‌ است تا شیشه‌ی گوریلا گلس را برای پر فروش‌ترین خودروی بازار ایالات متحده تولید کنند. اگر در مورد شیشه‌های گوریلا گلس اطلاعاتی ندارید، باید اشاره کنیم که این شیشه‌ در تلفن‌های همراه هوشمند کاربرد زیادی دارد و در مقایسه با شیشه‌های معمولی مقاومت بیشتری در برابر شکستگی و خراش از خود نشان می‌دهد. در این پروژه هدف این است که از شیشه‌های مشابهی در خودروها استفاده شود تا دیگر برخورد سنگ ریزه نتواند در شیشه خراش و شکستگی ایجاد کند. این شیشه قابلیت استفاده در هر نوع خودرویی را دارد؛ ولی بیشتر در وانت‌های آفرودی مثل فورد F-150 استفاده خواهد شد.

به گزارش CNET قیمت شیشه‌ی فورد F-150 در حال حاضر بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار بدون احتساب دستمزد نصب است. این مبلغ همچنین با توجه به اینکه خودرو به حسگر باران مجهز باشد یا نه، می‌تواند مقداری تغییر کند. برای مقایسه قیمت شیشه‌ی گوریلا برای این خودرو ۹۰۰ دلار بدون هزینه‌ی نصب است. گرچه این قیمت به‌طرز قابل توجهی بیشتر است، ولی اگر کسی خودرو را در شرایط کارگاهی یا آفرودی استفاده می‌کند، چنین هزینه‌ای برایش ارزش خواهد داشت. استفاده از گوریلاگلس به‌خصوص برای مالکان F-150 راپتور که با خودروی خود زیاد به آفرود می‌روند، سرمایه‌گذاری خوبی محسوب می‌شود.

فورد پیش از این نیز در خصوص استفاده از شیشه‌ی گوریلا گلس با کورنینگ همکاری کرده بود. سوپر اسپرت فورد GT جدید که در کارخانه‌ی Multimatic فورد در کانادا تولید می‌شود نیز به‌صورت استاندارد از شیشه‌ی مقاوم استفاده می‌کند. گروه فیات کرایسلر نیز شیشه‌ی گوریلا را به‌صورت یک آپشن برای جیپ رانگلر جدید عرضه می‌کند.

نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *