راهنمای خرید برلیانس h330 از سایت دیوار

راهنمای خرید برلیانس h330 از سایت دیوار

آگهی‌های فروش زیادی از خودرو برلیانس h330 به‌صورت صفر و دست دوم در سایت دیوار مشاهده می‌شود.

 

برلیانس h330 یکی از بهترین سدان‎های خانوادگی بازار ایران است که محبوبیت زیادی در بین خانواده‌های ایرانی دارد. این خودرو یکی از اعضای پرطرفدار برلیانس در ایران است که توانسته در مدت کوتاه حضور در بازار، جایگاه خوبی برای خود دست و پا کند. طراحی خوب، کیفیت مونتاژ قابل قبول و پشتیبانی گسترده سایپا و پارس خودرو یکی از مهم‌ترین دلایل شرایط خوب بازار خرید و فروش برلیانس h330 است. این ویژگی‌های مثبت سبب شده است تا آمار فروش برلیانس h330 خیلی زود از رقبای آن بیشتر شود. به این ترتیب اگر قصد خرید یک سدان با کیفیت را دارید که امتحان خود را در بازار ایران پس داده باشد، احتمالاً خرید برلیانس h330 یکی از انتخاب‌های اول شما خواهد بود.

این خودرو در شرایطی وارد بازار ایران شد که خودروهای وطنی مالک مطلق بازار خودروهای ارزان‌قیمت بودند و خرید خودروهای کره‌ای نیز با افزایش قیمت آن‌ها کمی برای خانواده‌های ایرانی سخت شده بود. به این ترتیب برلیانس h330 به خوبی از شکاف ایجاد شده در بازار استفاده کرد و با ارائه امکانات بیشتر و طراحی به روز نسبت به خودروهای داخلی توانست به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. حالا آگهی‌های فروش زیادی از این خودرو به‌صورت صفر و دست دوم در سایت دیوار مشاهده می‌شود و تعداد خریداران این خودرو نیز کم نیستند. به همین دلیل می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به شرایط خرید برلیانس h330 در سایت دیوار و با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شویم.

انواع برلیانس h330 موجود در سایت بازار

اولین سری از برلیانس h330 که توسط پارس خودرو تولید می‌شد در سال ۱۳۹۴ وارد بازار ایران شد. تا سال ۱۳۹۷ این خودرو تغییر چندانی نکرد و با موتور ۱.۵ لیتری و در دو مدل جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک وارد بازار می‌شد. در این بین برلیانس h330 اتوماتیک دارای امکانات و آپشن‎های بیشتری نسبت به مدل جعبه‌دنده دستی آن است و طبعاً با قیمت بیشتری نیز خرید و فروش می‌شود. بااین‌حال به‌دلیل ضعیف بودن جعبه‌دنده اتوماتیک بیشتر افراد خرید برلیانس h330 با جعبه‌دنده دستی را ترجیح می‌دهند.

در اوایل سال ۱۳۹۷، سایپا و پارس خودرو تصمیم گرفتند که نقطه ضعف اصلی این خودرو یعنی جعبه‌دنده و موتور نه‎چندان قدرتمند آن را با به‌روزرسانی این قطعات برطرف کنند. به این ترتیب برلیانس h330 های موتور جدید با موتور ۱.۶۵ لیتری و جعبه‌دنده اتوماتیک ۴ دنده که توسط هیوندایی طراحی شده است، به بازار عرضه شدند. این موتور و جعبه‌دنده جدید قدرت و گشتاور بیشتری در اختیار برلیانس قرار می‌دهند و شتاب خودرو را نیز افزایش داده‌اند. علاوه‌بر این برلیانس h330 جدید با یک آپشن نمایشگر ۷ اینچی به همراه مسیریاب و دوربین عقب به بازار عرضه می‌شود که نقطه ضعف کم بود مالتی مدیای این خودرو در مقابل رقبای چینی را پوشش می‌دهد. در نتیجه برلیانس h330 جدید به خودرو مناسب‌تری برای خانواده‌های ایرانی تبدیل شده است. درواقع اگر قصد خرید برلیانس h330 را داشته باشید، برلیانس h330 موتور جدید انتخاب بهتری برای شما خواهد بود.

قیمت انواع برلیانس h330 در سایت دیوار

با افزایش شدید قیمت‌ها در حال حاضر قیمت برلیانس h330 نیز رشد زیادی را تجربه می‌کند. این خودرو در زمان عرضه اولیه کمتر از ۵۰ میلیون تومان قیمت‎گذاری شده بود و بعد از به‌روزرسانی نیز قیمتی کمتر از ۷۰ میلیون تومان داشت، اما در حال حاضر کمتر نمونه‌ای از این خودرو را می‌توانید پیدا کنید که قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان حتی در نمونه دسته دوم داشته باشد. بااین‌حال افزایش قیمت سایر رقبای چینی و وطنی این خودرو باعث شده است تا همچنان برلیانس h330 یکی از بهترین انتخاب‌های پیش روی بسیاری از افراد باشد. به‌خصوص که رقبای چینی افزایش قیمت بسیار بیشتری داشته‌اند و می‌توان گفت در حال حاضر برلیانس در رده قیمتی خود رقیب چینی که بتواند جایگاه آین خودرو را به خطر بیاندازد ندارد.

برلیانس h330 با موتور ۱.۵ لیتری که جعبه‌دنده دستی روی آن نصب شده است ارزان‌قیمت‌ترین برلیانس موجود در سایت دیوار است که قیمتی در محدوده ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان دارد. نمونه‌های موتور قدیمی با جعبه‌دنده اتوماتیک به همراه امکانات بیشتر قیمت بیشتری دارند و در حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند. نمونه‌های دست دوم برلیانس h330 موتور جدید نیز با جعبه‌دنده دستی در محدوده ۱۱۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان قیمت گذاری می‌شوند و قیمت کمتری نسبت مدل‌های جعبه‌دنده اتومات مولتی مدیا دارند که ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده‌اند. درنهایت قیمت برلیانس h330 موتور جدید مالتی مدیا صفر نیز بیش از ۱۶۰ میلیون تومان است. به این ترتیب شما می‌توانید با بودجه‌ای در حدود ۹۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان صاحب یک برلیانس h330 کم کارکرد یا صفر از سایت دیوار شوید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *